Faktor- Faktor Yang Mempengaruhi Keputusan Pembelian Konsumen di Virgin Cake & Bakery Tlogosari Semarang

Jong Stefanus, Dwi Hayu Agustini

Abstract


This research aimed to know what factors and which one was the most effective in influencing the consumer purchasing decision in Virgin Cake & Bakery at Tlogosari Semarang. The sample number of research using purposive sampling was 70 respondents.  Analysis conducted was descriptive. Result of analysis showed that there 22 factors affecting consumer purchasing decision. The factors were grouped in 5 factors namely product, service, price, location and information source

Keywords


product, service, price, consumer purchasing decision

Full Text:

PDF

References


Akbar, K. (2013). Analisis Pengaruh Harga, Brand, Image, dan Atribut Produk Terhadap Keputusan Pembelian Handphone Atau Smartphone Samsung Jenis Android. 26.

Andini, P. (2012). Analisis Faktor-Faktor yang Mempengaruhi. Semarang: universitas Diponegoro.

Arianto, A. B. (2013). Pengaruh Atribut Produk, Harga, Kebutuhan Mencari Variasi dan Ketidakpuasan Konsumen terhadap Keputusan Perpindahan Merek dari Samsung Galaxy Series di Kota Malang. Jurnal Aplikasi Manajemen, 297.

Daud, D. (2013). Promosi dan Kualitas Layanan Pengaruhnya Terhadap Keputusan Konsumen. EMBA, 53.

Daud, D. (2013). Promosi dan Kualitas Layanan Pengaruhnya Terhadap Keputusan Konsumen Menggunakan Jasa Pembiayaan Pada PT. Bess Finance Manado. EMBA, 53.

Engel, J. F., Blackwell, R. D., & Miniard, P. W. (1993). Consumer Behavior. Orlando: The Dry Press.

Ghanimata, F. (2012). Analisis Pengaruh Harga, Kualitas Produk, dan Lokasi Terhadap Keputusan Pembelian. Semarang: Universitas Diponegoro.

Kotler, P. (1986). Menejemen Pemasaran. Jakarta: Erlangga.

Kotler, P. (2005). Manajemen Pemasaran. Jakarta: PT. Indeks Kelompok Gramedia.

Kotler, P., & Armstrong, G. (2001). Prinsip- Prinsip Pemasaran. Jakarta: Erlangga.

Kotler, P., & Keller, K. L. (2009). Manajemen Pemasaran. Jakarta: Erlangga.

Kotler, P., & Keller, K. L. (2009). MANAJEMEN PEMASARAN. Jakarta: Erlangga.

Mowen, J. C., & Minor, M. (2002). Perilaku Konsumen. Jakarta: Erlangga.

eter, J. P., & Olson, J. C. (2000). Consumer Behavior. Jakarta: Erlangga.

Saidani, B., & Ramadhan, D. R. (2013). Pengaruh Iklan dan Atribut Produk Terhadap Keputusan Pembelian Smartphone Samsung Seri Galaxy (Survei Pada Pelanggan ITC Roxy Mas). Jurnal Riset Manajemen Sains Indonesia, IV, 58-59.

Sekaran, U. (2006). Metodologi Penelitian untuk Bisnis Jilid 2 Edisi 4. Jakarta: Selemba Empat.

Subagyo, P., & Djarwanto. (2010). Statistika Induktif. Yogyakarta: BPFE.

Sugiyono. (2008). Metode Penelitian Kuantitatif Kualitatif dan R&D. Bandung: Alfabeta.

Sugiyono. (2010). Metode Penelitian Bisnis. Alfabeta.

Sugiyono. (2010). Metode Penelitian Bisnis. Bandung: Alfabeta.

Sugiyono. (2014). Metode Penelitian Bisnis. Bandung: Alfabeta.

Utami, C. W. (2014). Manajemen Ritel. Jakarta: Salemba Empat.




DOI: https://doi.org/10.24167/jemap.v2i2.2467

Refbacks

  • There are currently no refbacks.


e-ISSN 2622-612X | View My Stats