Pengaruh Kualitas Pelayanan dan Kepercayaan Terhadap Loyalitas Konsumen dengan Kepuasan Sebagai Variabel Mediasi (Studi pada Ideo Photography di Semarang)
Abstract
The purpose of this study was to determine the effect of service quality and trust on consumer loyalty with satisfaction as a mediating variable on Ideo Photography in Semarang. The population of this study is consumers who use Ideo Photography services, with unknown number of consumers. The sample of this study was 96 respondents. The sampling technique is purposive sampling. Data collection is done by distributing questionnaires through Google form. Data analysis techniques used multiple linear regression analysis. The results showed that: service quality significantly affects customer satisfaction, trust influences customer satisfaction, customer satisfaction affects customer loyalty. Service quality influences customer loyalty. Trust influences consumer loyalty. Service quality influences customer loyalty through customer satisfaction. Trust influences customer loyalty through customer satisfaction.
Keywords
Full Text:
PDFReferences
Aaker, David. 2013. Manajemen Pemasaran Strategis. Jakarta : Salemba Empat.
Alma, Buchari. 2013. Manajemen Pemasaran dan Pemasaran Jasa. Edisi Revisi. Bandung : CV. Alfabeta.
Daryanto. 2013. Sari Kuliah Manajemen Pemasaran. Cetakan II. Januari 2013. Bandung : PT. Sarana Tutorial Nurani Sejahtera.
Ghozali, Imam. 2016. Aplikasi Analisis Multivariate Dengan Program SPSS IBM SPSS 23. Cetakan Kedelapan. Semarang : Badan Penerbit Universitas Diponegoro.
Ginting, Nembah F. Hartimbul. 2012. Manajemen Pemasaran. Cetakan 2. Bandung : Yrama Widya.
Kotler, Philip dan Kevin Lane Keller. 2014. Manajemen Pemasaran. Edisi Ketigabelas. Jilid 1. Jakarta : Erlangga.
Peter, J. Paul dan Jerry C. Olson. 2013. Perilaku Konsumen dan Strategi Pemasaran. Buku 1. Edisi 9. Jakarta : Salemba Empat.
Peter, J. Paul dan Jerry. C. Olson. 2014. Perilaku Konsumen dan Strategi Pemasaran. Buku 2. Edisi 9. Jakarta : Salemba Empat.
Ratnasari, Ririn Tri dan Mastuti Aksa. 2011. Manajemen Pemasaran Jasa. Bogor : Ghalia Indonesia.
Siregar, Syofian. 2013. Metode Penelitian Kuantitatif : Dilengkapi Perhitungan Manual & SPSS. Edisi Pertama. Cetakan ke 1. Jakarta : Kencana Prenada Media Group.
Suryani, Tatik 2013. Perilaku Konsumen di Era Internet. Implikasinya pada Strategi Pemasaran. Edisi Pertama. Cetakan Pertama. Yogyakarta : Graha Ilmu.
Tjiptono, Fandy. 2011. Pemasaran Jasa. Yogyakarta : Bayumedia Publishing.
Umar, Husein. 2013. Metode Penelitian untuk Skripsi dan Tesis Bisnis. Edisi Kedua. Cetakan Keduabelas. Jakarta : PT. Raja Grafindo Persada.
DOI: https://doi.org/10.24167/jemap.v3i1.2473
Refbacks
- There are currently no refbacks.
e-ISSN 2622-612X | View My Stats